Wat een betere keuze van ijzer


Ook het verhaal rondom de kunstenaar zal voor je publiek een toegevoegde waarde hebben. Ook al is hij op zijn doek nog zo creatief, als het om marketing gaat klapt hij dicht. Natuurlijk zijn er ook kunstenaars die wel talentvolle zakenlieden zijn. Als je van schilderen gelukkig wordt, waarom zou je dan ongelukkig moeten worden van je schilderijen verkopen. Misschien, maar voor hen is dit echt belangrijk en kan het het verschil maken tussen wel of niet een zakelijke deal sluiten. Vraag dus een prijs die bij jouw markt past en waar jij gelukkig bij blijft.

moet je dus opnieuw een doelgroep opbouwen. Laat ik beginnen om te zeggen dat een schilderij zelden gekocht wordt, omdat het in de aanbieding is of in de uitverkoop. Daar mag dus best een fijn bedrag tegenover staan.

Hierbij komt de prijs op de tweede plaats. Het verkopen van dure schilderijen is ongeveer even veel werk als het verkopen van goedkope schilderijen. Dit principe werkt voor alle markten. Zij zullen dan ook gaan kijken op plekken waar kunst goedkoper is, zoals kunstmarkten, braderieën, open ateliers, etc. Zij zullen op zoek zijn naar een mooi werkje voor niet al te veel geld. Er zijn ook veel mensen die het niet zo breed hebben, maar die toch ook zeker van kunst houden. Waar de én emotioneel door geraakt wordt, kan een ander hier helemaal anders op reageren. Dit gaat ook op als de kunstenaar slechter werk gaat maken, want anders zou de prijs van reeds verkochte kunst omlaag gaan en dat is niet leuk voor kopers en kunstenaar. Emotioneel gezien moet je je dus goed kunnen voelen over de verkoop van een schilderij.

10 tips om te winnen in het casino - casino Universiteit


Mensen met veel geld hebben over het algemeen weinig tijd en soms ook twee linkerhanden. De markt is in feite de meest bepalende factor voor de prijs van een schilderij. Andersom werkt dat ook. Daarom zal ik in dit artikel eens wat verder ingaan op het bepalen van de prijs van je schilderij. Een schilderij hoeft beslist geen meesterwerk of een technisch hoogstandje te zijn om emoties los te maken. Komt je schilderij terecht bij iemand die het in jouw ogen verdient, of komt het op een plek waar het door veel mensen gezien zal worden (bekendheid verwerven dan kan dit een reden zijn om je prijs iets te verlagen. Bijvoorbeeld kleine aantrekkelijke schilderijtjes. Blijkbaar moeten we het antwoord in een andere hoek zoeken. Het heeft meer te maken met welke marketingstrategie je kiest en hoe je je werk presenteert.

Lees ook: Ijzer met keramische zool

Prijsbepaling van jouw schilderijen


Zo kan een schilderij waar jij hart en ziel in hebt gelegd, een ander helemaal niets doen of zelfs afschuw opwekken. Vraag je weinig, dan richt je je op een publiek dat weinig wil betalen voor een schilderij. Dure schilderijen en goedkope schilderijen. Zorg dus altijd dat plekken waar jij je schilderij te koop aanbiedt, goed bezocht worden door potentiele  kopers. Maar ja, als ze bezoek kregen dan moesten ze toch goed voor de dag komen. Mensen uit deze markt zullen waarschijnlijk niet snel kiezen voor een afgeprijsd schilderijtje zonder lijst of met een goekope wissellijst. Een hoge prijs zal meewerken aan dit beeld, ongeacht of het schilderij is gemaakt door een meester of een hobbyist. Even los van de kunsthandel waar kunst wordt gekocht om mee te speculeren, kopen de meeste mensen een schilderij omdat het ze enorm aanspreekt.

Lees ook: Keukenontwerp met inbouwapparatuur

Ik hoop dat ik je met dit artikel heb kunnen helpen om de prijs van jouw schilderijen beter te kunnen vaststellen en wens je vele verkopen. Voor iedere soort kunst zijn kopers te vinden in beide markten. Daarbij moet goed worden gerealiseerd dat er verschillende markten zijn. De ene keer veel te goedkoop, een andere keer weer veel te duur. Als je het verkoopt, kan het zijn dat je dit doek nooit meer terug zult zien. Weer denkend aan status: kleed je als een kunstenaar met wie het financieel goed gaat.

Ik zal mijn best doen om je een goed antwoord te geven. Die kans is best groot. Dit benadrukt voor mij weer dubbel en dwars dat het veel belangrijker is om er vol passie op los te schilderen, dan je af te vragen wat een ander er van zal vinden. Kunstenaars zijn in de meeste gevallen gevoelsmensen en weinig zakelijk aangelegd. Waarom kopen mensen eigenlijk een schilderij? Vriendelijke groet, Alex mooyman.

Uitgeslapen wakker worden - gids voor een betere nachtrust

Tot slot zal deze markt het op prijs stellen als je een prachtige website hebt. Het kan ook zo zijn dat het her-verkocht word voor een veel hoger bedrag dan jij er ooit voor dacht te kunnen krijgen. Het én doet niet onder voor het ander vind ik, het is slechts een keuze waar je van tevoren goed over na moet denken. Eigenlijk is het een goed idee, zo niet stap 1, om voor je je schilderijen gaat verkopen, te bedenken op welke markt je je wilt gaan richten. De long Alliantie nederland verzorgt voor u de website. Het doek kan een deel van jezelf zijn geworden en van jouw innerlijke gevoelswereld. Je kunt je voorstellen dat mensen met een goed gevulde beurs in een luxe wagen willen rijden, dure kleding willen dragen, in een goede buurt willen wonen en willen uitstralen naar hun omgeving dat zij het goed hebben.

Ga niet voor dure prijzen als je rijke mensen diep in je hart rijke stinkers vindt ga aan de andere kant niet voor lage prijzen omdat je denkt dat je werk misschien niet goed genoeg. Daarom is het heel belangrijk om vooraf goed te bedenken welke markt jij kiest. Jouw schilderij kan mensen emotioneel raken en dit is zeer individueel. Het antwoord is eigenlijk heel eenvoudig: Wat een gek er voor geeft. Er valt namelijk geen peil op te trekken en ik zou ook niet weten hoe je een schilderij wetenschappelijk als goed of slecht kunt waarderen. Dit zijn meestal mensen die gericht kunst kopen en daarvoor geld apart zetten. Daarnaast zullen voorgaande klanten het je niet in dank afnemen als je je prijzen drastisch verlaagt, want daarmee wordt hun schilderij ook minder waard. Het grootste deel van de kunstenaars zwabbert met zijn prijzen. Het doel van de lan is niet om winst te maken.

Auteur
Webontwikkelaar
Equtyhe

Dit zijn dus verschillende doelgroepen die je dus ook verschillend benadert. Daarnaast kan je schilderij het beste getoond worden op plekken waar mensen bewust komen om geld uit te geven. Het heeft weinig zin om op plekken te hangen waar 3 mensen per dag je schilderij zien. Twee prijsklassen (eigenlijk drie).

Dit vind je misschien ook leuk

Antwoorden Schrijf een reactie

Yfudy
16 Hours
Is een kunstenaar eenmaal ingedeeld in een bepaalde factor, dan zal deze nooit lager worden, wel hoger. Je kunt dus stellen dat deze rekenmethode niet echt een antwoord geeft of de prijs van een schilderij klopt of terecht. Uw donatie wordt zeer gewaardeerd en gebruikt om de website nog beter te maken. Denk hierbij bijvoorbeeld aan galeries, stadhuis, banken en andere belangrijke plekken.
Atotubyq
14 Hours
Als je een schilderij verkoopt dan neem je, als het goed is, afscheid van een doek waar je hart en ziel in hebt gelegd. Zij zullen eerder op zoek zijn naar een betaalbaar schilderij, waar zij eventueel zelf nog een lijst voor zullen moeten zoeken. Mensen die bereid zijn veel te betalen voor een schilderij, zullen niet zo snel een goedkoop schilderij kopen. Je hoeft geen meester-schilder te zijn om hoge prijzen te hanteren.
Kesyz
24 Hours
Blijkbaar is het romantisch als een kunstenaar altijd achter de financiële feiten aan moet rennen. Home, prijsbepaling van jouw schilderijen. Denk goed na welke markt je wilt bedienen en beslis met je hart, niet met dollartekens in je ogen. Beide markten vergen een andere benadering en het is daarom verstandig om hierin een definitieve keus te maken.
Apamofu
21 Hours
Indien je zelf aanwezig bent is het ook heel belangrijk om zelf ook netjes voor de dag te komen. Daarom moet je er een goed gevoel over kunnen hebben als je een doek verkoopt. Status is een manier om te tonen dat het goed met je gaat en als het goed met iemand gaat, zal dat wel zijn omdat deze persoon goed werk levert.
Laat uw reactie achter